Hata vårdcentral


Har gått ett tag nu o haft jätte ont i magen, behöver inte gå in mer på de..men har blivit jätte förkyld nu igen o ringde vårdcentralen, för en gångs skull så fick ja faktiskt tid på en gång..men de va väl de ända som va bra haha!
Har varit nåldyna idag..Först fick ja ta ett prov, som inte visade någonting o då tänkte sjuksystern skicka hem mig..men ja drev på lite o frågade om dom inte kunde göra nått mer o att ja gått me de så länge o att ja hade ont hela tiden osv..
o då skulle dom ta ett blodprov, så tillbaka till labb...men ett blodprov va enklare sagt än gjort för hon hitta inget att ta blod ifrån..så hon provade..PROVADE, tre gånger i armen och en i fingret..innan de kom en annan sköterska som provade..4 gången o ja tänkte "SNÄLLA FUNKA" haah..fy fan, ja hatar nålar..rajjan, jag tänkte på dig när ja satt där!
När hon väl hittar nått att ta ifrån så funkar de inte iaf, så hon börjar gräva med den där nålen..och jag överdriver inte..hon böjde och vred åt alla håll..o ja bara tänkte "sluta sluta sluta sluta" o precis när ja skulle säga att ja inte klara mer så sa hon "där nu hitta ja den..de satt nog nån sena eller nått ivägen där" gick ut med 5 plåster haha..tre på en arm och 1 på andra, plus ett på fingret! Satte mig i väntsalen men kände att ja blev helt kallsvettig, mådde jätte illa..så ja gick tillbaka till labb o ropade in "ursäkta men finns de nånstans att lägga sig ner här för ja mår jätte illa" o precis efter så får hon tag i mig innan ja ramlar..fick gå till en stol lite längre in där hon hll upp mina ben o pratade med mig hela tiden samtidigt som de bara flimmra framför ögonen! "gu va bra att du kom tillbaka sa hon" o så fick ja vatten o fick ligga där i 10 min innan sjuksköterskan kom och hämtade mig..hon kunde inte se nått jätte onormalt på blodprovet..typ sa att mitt blodtryck va lite högt o att ja skulle äta mycke järn bland annat! o att ja skulle ringa tillbaka om magontet inte gav med sig tillsammans med förkylningen...haha "eeh jaha..okej" de va de ända ja fick av 5 stick o ett blodtrycksfall haha! nej fyyy, mitt värsta vårdcentralbesök faktiskt! brukar inte va så impad men detta slog det mesta faktiskt...hoppades verkligen att ja skulle få nått svar! förutom "jag kan tänka mig att det är...." men men..."du får inte berätta för nån att ja va så dålig för då vill dom inte komma hit" sa den första sköterskan som tog blodprovet på mig men inte lyckades..o så skratta hon lite haha..seriöst???

blir inge jobb för mig imorn ...de blir bara kurera, för på lördag ska ja fan jobba...14-20!

Hej hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0